GYFs utbildningspris 2015 går till Pia Forsberg

Stiftelsen för de Grafiska Yrkenas Främjande, GYF delar ut stiftelsens utbildningspris på 50 000 kronor till Pia Forsberg, grundare och rektor för Forsbergs skola.

piapris

Motiveringen löd:

”Pia Forsberg, bokomslagsformgivare som under 80- och 90-talen nyskapade pocketboksformgivningen och formgav över 2 000 bokomslag innan hon 1991 grundade Forsbergs Skola där hon varit verksam som rektor och lärare sedan starten. Målsättningen för Forsbergs Skola är att utbilda de mest eftertraktade och nyskapande kreatörerna inom grafisk design, reklam och copywriting genom att ha de bästa lärarna i branschen i en miljö som uppmuntrar konstnärlig frihet. Pia Forsberg är en mycket värdig mottagare av stiftelsen för de Grafiska Yrkenas Främjandes utbildningspris.”