#metoo

Forsbergs Skola bjuder in kommunikationsskolor till samarbete kring #metoo #sistabriefen

Inspirerade av #metoo och för att förändra rådande kultur och strukturer gällande kränkande behandling och människosyn i kommunikationsbranschen, vill vi vi skapa ett forum där vi gemensamt utvecklar verktyg som kan användas i våra utbildningar, såsom kurser, projekt, tävlingar m.m.

20 Mars har Forsbergs Skola bjudit in ledning, samt linjeansvariga från de närmaste kommunikationsskolorna för en dags workshop.

-Det är viktigt att vi tillsammans tar fram en handlingsplan och gemensam värdegrund för att våra studenter i framtiden skall inspirera och berika varandra och tillsammans bygga en ny och mer medveten bransch.

Processledare och talare blir Svante Tidholm, Journalist, debattör och projektledare på Män för jämställdhet.