mobilspel

Testa gamestudenternas nya mobilspel

Är du på jakt efter nya och roliga mobilspel, för att fördriva tiden? Vilken tur, för våra gamestudenter har precis skapat några riktigt roliga spel.

Projektet gjordes i samarbete med Rovio. Uppgiften var att skapa ett mobilspel med en retention på 30 dagar, alltså att spelarna vill spela spelet i minst en månad.

Det ena spelet, Moleman – The great escape, är ett roligt arkadspel inspirerat av gamla klassiker som Pacman och Snake. Spelet går ut på att du är en gruvarbetare som letar guld i grottor som kryllar av mullvadar och som försöker jaga bort dig. Du ska samla på dig så mycket du kan och överleva så länge som möjligt. Det kan du göra med hjälp av power-ups, som går att uppgradera i affären. Du kan även hitta nycklar för att låsa upp kistor, som ger dig tillgång till ännu fler banor eller bonusbanor. Än så länge finns spelet bara ute på Android men gruppens mål är att släppa det även till Iphone. Här hittar du spelet!

mobilspel

I det andra spelet, Flight Meisters, är du Bartholomew – en före detta fallskärmshoppare med förmågan att flyga. Fördelen med det är att du kan rädda barnens borttappade ballonger. Nackdelen är att vissa tegelmurar också kan flyga. Murarna och måsarna kan göra det lite svårt för dig. Här hittar du spelet!