Tidigare Forsbergs-studenter om nytt jobb i Amsterdam

Vi fick ett mejl av tidigare copy-studenten Jenny Rödjare för ett tag sedan. Hon berättade att hon jobbar i Amsterdam och att hon har stor nytta av nätverket från Forsbergs. Vi blev så klart nyfikna och har pratat med Jenny och hennes teampartner Nathalie Sobin.

Jenny och Nathalie började på Nomads i Amsterdam för en månad sedan, och säger att uttrycket ”hit the ground running” aldrig har känts så verkligt förut.
– Det är jättekul! Vi sökte oss till den här byrån för att vi ville vara delaktiga, ha snabba vändningar och mycket jobb. Och det fick vi verkligen! säger Jenny.

De flyttade båda separat till Amsterdam för andra byråjobb, som inte kändes helt hundra. När de återknöt kontakten med varandra och insåg att båda satt i samma båt, började de prata om att söka jobb som team.
– Sen kom möjligheten på Nomads och det kändes rätt för alla inblandade. Vi blev inslängda i jobbet direkt. Hittills har det varit mycket konceptuellt arbete, och vi får vara delaktiga hela vägen. Vi trivs superbra, säger Nathalie.

Nätverk från Forsbergs-tiden

Nathalie gick ut Grafisk Design & reklam hos oss 2015 och Jenny blev färdig copywriter 2016. Men de springer fortfarande på ”Forsbergare” överallt runtom i världen.
– När man väl gör det känns det som hemma, och man har ju en del Forsbergs-minnen att snacka om. Poesikvällar och slututställningar, till exempel. Jag har träffat många som jobbat med tidigare Forsbergs-studenter och man möts av positivitet och nyfikenhet, berättar Nathalie.

Avslutningsvis, vad inspirerar er?
Nathalie:
Jag inspireras av olika miljöer och alla dess intryck. Arkitektur, utställningar och att gå på härliga festivaler.
Jenny: Beteenden hos människor, duktiga retoriker (shoutout till Loffe Palmgren) och att flytta runt i världen. Men just nu är största inspirationen att cykla i Amsterdam och att dricka öl i solen (när det inte regnar)!