Forsbergs examensutställning 2019

I helgen hade vi examensutställning på Stadsmuseet. Våra elever hade, med staden som tema, fått ta fram individuella eller gemensamma examensprojekt.

För dig som inte hade möjlighet att komma har vi berättat om många av examensprojekten på vår Instagram, kolla här! Det fanns ensamhetstabletter för att förenkla sociala interaktioner mellan människor, en guide i hur man lever lyxliv utan pengar i Stockholm och mönster för att hylla samtyckeslagen.

Flera av examensprojekten presenterades i form av trycksaker, t ex en diktsamling om att flytta och ett lexikon i svengelska.

Det reflekterades kring färg och urban gardening, alltså att odla i stadsmiljö. Den som ville kunde testa spel som game-eleverna tagit fram (ladda ner spelen här!).

Tack till alla som kom och tittade! Blev du inspirerad? Ansök till någon av våra heltidsutbildningar senast den 7 juni.