Din plats är registrerad!

Under helgen kommer du teama upp dig med andra jammers och skapa spel under en hel helg. Både erfarna spelutvecklare, andra kreatörer är välkomna. Detta ska du tänka på.

BYOD, alltså ta med egen laptop eller annan teknik som du kommer behöva, eller som du är van att jobba med. WIFI finns tillgängligt, men ifall du skulle vilja koppla upp dig på det fasta nätverket så kom ihåg att ta med egen nätverkskabel. USB-minnen kan också alltid komma till användning för snabb fildelning.

Nedan är en lista på verktyg som har använts på tidigare game jams.

UnityUnrealConstruct 2Qubicle 2.0Adobe Creative Cloud, Maya, 3DS Max, Zbrush, Mudbox.

Det går även bra att skapa icke-digitala spel, såsom bräd-, kort- och pen-and-paper-spel. Tänk ändå på att en laptop kan behövas för att kunna presentera spelet genom power point eller liknande.

Tider

Game Jam:et öppnar på lördag den 18 dec kl 10.00 (registrering och gruppindelning). Efter gruppindelningen startar jammandet ca kl 11 och slutar på söndag eftermiddag (19 dec) med presentationer, test av spel och after-jam-mingel.

Forsbergs Skola, Skinnarviksringen 6. Närmaste T-bana: Zinkensdamm.

Frågor?

Tveka inte att höra av dig om du undrar över något. Du kan antingen maila oss på info@forsbergsskola.se eller ringa 08-6523940.