Copywriting distans 1

Ansök senast: Anmälan sker löpande
Kurslängd: 8 Brev

INTRODUKTION

Hur skriver man säljande texter? Och vad är det egentligen som gör en text lättläst? Forsbergs Distanskurs i copywriting vänder sig till dig som vill testa på yrket som copywriter – men också till dig som är nyfiken på hur reklambranschen fungerar. Varje kursbrev ger dig en inblick i vanliga moment och utmaningar en copywriter kan stöta på under sin arbetsdag.

Kursen är meriterande för att söka vidare till heltidsutbildningen. Den fungerar även utmärkt som inspiration för dig som vill kunna skapa texter i din egna verksamhet.

KURSSTART

Löpande kursstart.

KURSFAKTA

Kursen omfattar totalt 8 kursbrev. Breven innehåller information, exempel, tips och råd som kan inspirera samt uppgifter som ska lösas. Varje uppgift har olika svårighetsgrad. Beräknad arbetstid är cirka 2–6 timmar per vecka. Breven ska lösas inom cirka 2 veckor. Vi skickar breven via mail. Ingen traditionell betygssättning utan din lärare bedömer och returnerar dina lösningar tillsammans med personliga kommentarer. Efter kursen får du ett personligt omdöme och slutdiplom.

INNEHÅLL

1: Vad är en copywriter? 2: Effektiv kommunikation. 3: Reklam och säljande texter 4: Bra rubriker. 5: Sätt ton på din text. 6: Nya idéer. 7: Copy i bild. 8: Skapa din egen kampanj. Ordningen på breven kan variera.

ANSÖKAN

För att bli antagen till kursen ställs inga formella krav, däremot är antalet platser på kursen begränsat. Antagning sker i turordning.
Fyll i anmälningsblanketten online eller skicka in den till Forsbergs Skola, Skinnarviksringen 6, 117 27 Stockholm.

AVGIFT

Studieavgiften för hela kursen är 18.750 kronor inklusive moms (15.000 kronor exklusive moms). När du antagits bekräftar du din plats via mail, därefter faktureras kursavgiften. I avgiften ingår inte kostnader för material. Distanskursen är inte studiemedelsberättigad.

DIPLOM

Alla elever erhåller diplom efter godkänd arbetsinsats.

Ansök här
Skriv ut sidan

Lärare

Jessica JohanssonJessica Johansson

Sagt om kursen

”Har varit en rolig, utmanande och lärorik kurs. Uppgifter som gjort att jag verkligen fått tänka utanför mitt vanliga skrivande, jättekul.”
"Den här kursen har verkligen varit lärorik. Med de första läxorna var jag ganska osäker, otrygg i skrivandet. Vart eftersom de följande läxorna kom öppnade jag upp ögonen på ett annat sätt."