Grafisk Design/Reklam 2

Ansök senast: Anmälan sker löpande
Kurslängd: 5 Brev

Introduktion

För dig som har gått Forsbergs kvällskurs, distanskurs eller motsvarande kurs i grafisk design eller reklam. Eller för dig som redan är yrkesverksam i branschen och vill ha ny kreativ stimulans.

Kursstart

Löpande kursstart.

Kursfakta

Kursen består av fem kursbrev som skickas ut var tredje vecka. Kursbreven innehåller avancerade och omfattande design och reklamprojekt. Beräknad arbetstid är ca: 2–5 timmar per vecka. Breven ska lösas inom cirka 3 veckor. Breven skickas via mail. Ingen traditionell betygssättning utan dina lärare bedömer och returnerar dina lösningar tillsammans med personliga kommentarer. Efter kursen får du ett personligt omdöme och slutdiplom.

Innehåll

Grafisk design, Förpackningsdesign, branding, reklamkampanj, koncept, produktlansering, typografi, typsnittsdesign och digital design.

Ansökan

För att bli antagen till kursen måste du ha gått kvälls, distans eller motsvarande kurs i grafisk design eller reklam, eller vara yrkesverksam i branschen.

Antalet platser på kursen är begränsat. Antagning sker i turordning. Fyll i anmälningsblanketten online eller skicka in den till Forsbergs Skola, Skinnarviksringen 6, 117 27 Stockholm. Löpande anmälan.

Avgift

Studieavgiften för hela kursen är 11.250 kronor inklusive moms (9.000 kronor exklusive moms). När du antagits bekräftar du din plats via mail, därefter faktureras kursavgiften. I avgiften ingår inte kostnader för material. Du får 20–30% rabatt på material och litteratur vid Mattons specialbutik. Distanskursen är inte studiemedelsberättigad.

Diplom

Alla elever erhåller diplom efter godkänd arbetsinsats.

Ansök här
Skriv ut sidan