GRAFISK DESIGN/REKLAM KORT

Ansök senast: Löpande
Kurslängd: 8 Kvällar

Grafisk Design/Reklam Kort Kvällskurs

Hur skapar jag grafisk design och kommunikation som fungerar och väcker uppmärksamhet?

Forsbergs Skolas korta kvällskurs i grafisk design/reklam vänder sig till dig som vill arbeta fram arbetsprover, pröva på olika design- och reklamuppgifter och utveckla din kreativa begåvning. Här får du arbeta med spännande uppdrag som en art director och grafisk designer. Inga förkunskaper krävs för att gå kursen. Diplom efter avslutad kvällskurs är meriterande för ansökan till dagskolan. Lärarna är alla yrkesverksamma och undervisar också på heltidsutbildningarna.

Kursfakta

Vi träffas under totalt 8 tillfällen, en kväll i veckan (torsdagar), kl.18.00–20.30. Tonvikten ligger på idéarbete och det kreativa skapandet. Det går bra att arbeta med den utrustning du har tillgång till, antingen digitalt eller med traditionella metoder. Visst arbetsmaterial under lektionstid står skolan för. Förutom angiven studietid får du räkna med 2-5 timmars självstudier per vecka.

Innehåll

Kreativt tänkande, idéarbete och kreativt processarbete. Grafisk design, layouttillämpningar, reklamkampanjer, användning av AI inom reklam, posterdesign, förpackningsdesign, konceptdesign samt rörlig marknadsföring/design.

Ansökan

Du ansöker genom att fylla i vårt ansökningsformulär. För att bli antagen till kursen ställs inga formella krav, däremot är antalet platser på kursen begränsat. Om du får ett antagningsbesked och vill tacka ja, så betalar du en anmälningsavgift på 500:- för att bekräfta din plats. Du kan betala via BG. 5441-4677 eller Swisha beloppet till 123 351 18 39, summan dras senare av från slutfakturan som ska vara betald senast 10 dagar innan kursstart.

Avgift

Studieavgiften för hela kursen är 10.000 kronor inklusive moms (8 000 kronor exklusive moms). I avgiften ingår visst studiematerial under lektionerna. Hela avgiften betalas innan kursstart. Kursen är inte studiemedelsberättigad.

Diplom

Alla elever erhåller diplom efter godkänd närvaro och arbetsinsats.

Frågor

Du är välkommen att kontakta oss inför din ansökan. Vi besvarar gärna dina frågor och vägleder dig.

Maila till info@forsbergsskola.se eller ring 08-652 39 40 (helgfri vardag kl 9-17).

Ansök här
Skriv ut sidan