GRAFISK DESIGN/REKLAM 1

Ansök senast: Anmälan sker löpande
Kurslängd: 8 Brev

INTRODUKTION

Forsbergs Distanskurs i grafisk design /reklam 1 är en utbildning på distans som vänder sig till dig som vill utveckla din talang och skapa arbetsprover. Kursen är meriterande för att söka vidare till heltidsutbildningen, eller ge en djupare kunskap och inspiration för dig som redan är yrkesverksam. Distanskursen startade hösten 1991, sedan dess har cirka 1500 elever diplomerats med mycket gott resultat. En del har fortsatt sin utbildning på vår heltidsutbildning, eller motsvarande utbildningar. Andra har avancerat inom sitt yrke.

KURSSTART

Löpande kursstart.

KURSFAKTA

Kursen omfattar totalt 8 kursbrev. Breven innehåller information, exempel, tips och råd som kan inspirera samt uppgifter som ska lösas. Varje uppgift har olika svårighetsgrad. Du kan välja vilken av uppgifterna som passar dig bäst och du väljer själv svårighetsgrad i de olika breven. Beräknad arbetstid är cirka 2–5 timmar per vecka. Breven ska lösas inom cirka 2 veckor. Vi skickar breven via mail. Ingen traditionell betygssättning utan din lärare bedömer och returnerar dina lösningar tillsammans med personliga kommentarer. Efter kursen får du ett personligt omdöme och slutdiplom.

INNEHÅLL

Grafisk design, typografi, type talk, reklamkampanj, koncept, förpackningsdesign, skivomslag, bokomslag, logotyper och designprogram.

ANSÖKAN

För att bli antagen till kursen ställs inga formella krav, däremot är antalet platser på kursen begränsat. Antagning sker i turordning.

Fyll i anmälningsblanketten online eller skicka in den till Forsbergs Skola, Skinnarviksringen 6, 117 27 Stockholm.

AVGIFT

Studieavgiften för hela kursen är 18.750 kronor inklusive moms (15.000 kronor exklusive moms). När du antagits bekräftar du din plats via mail, därefter faktureras kursavgiften. I avgiften ingår inte kostnader för material. Du får 20–30% rabatt på material och litteratur vid Mattons specialbutik. Distanskursen är inte studiemedelsberättigad.

DIPLOM

Alla elever erhåller diplom efter godkänd arbetsinsats.

Ansök här
Skriv ut sidan

Sagt om kursen

"Jag vill passa på att tacka så hemskt mycket för all feedback jag fått under kursens gång, det har varit ett otroligt bra komplement till min pågående utbildning."
"Fick för en månad sedan reda på att jag kommit in på en treårig BA utbildning inom Iteraction design på University of The Arts London, start den första September i år. Trodde aldrig jag skulle komma in på en Bachelor utbildning på en gång! Tack så mycket för bra feedback efter varje kurs brev samt hjälp med referens."
"Kursen har varit mycket givande, och framför allt rolig."