Illustration – Kväll

Ansök senast: Löpande
Kurslängd: 8 Kvällar

Illustration

Forsbergs Skolas kvällskurs i illustration vänder sig till dig som vill få en inblick i hur det är att arbeta som illustratör. Du får öva dig i att arbeta med olika typer av uppdrag, utveckla idéer från ruffa skisser till färdiga illustrationsoriginal. En orientering inom färg, form och illustrationsteknik. Kursen är mer praktisk än teoretisk och lägger tyngdpunkten på olika typer av övningar. Kursen ger dig möjlighet att utveckla din kreativa begåvning.

Kursfakta

OBS! Vissa kurstillfällen kan ske online. Vi träffas en kväll i veckan, torsdagar 18.00–20.30. Åtta tillfällen. Under lektionerna varvas praktiska övningar och workshops med genomgångar och redovisningar av hemuppgifter. Visst arbetsmaterial under lektionstid står skolan för. Utöver angiven studietid får du räkna med 2–5 timmar självstudier per vecka.

Innehåll

Färg och form, skissteknik, bildkomposition, illustrationstekniker, illustrationsprojekt från idé till original. Viss orientering i digitala tekniker. Karaktärsdesign, redaktionell illustration, storyboard och serieteckning.

Ansökan

Du ansöker genom att fylla i vårt ansökningsformulär. För att bli antagen till kursen ställs inga formella krav, däremot är antalet platser på kursen begränsat. Om du får ett antagningsbesked och vill tacka ja, så betalar du en anmälningsavgift på 500:- för att bekräfta din plats. Du kan betala via BG. 5441-4677 eller Swisha beloppet till 123 351 18 39, summan dras senare av från slutfakturan som ska vara betald senast 10 dagar innan kursstart.

Avgift

Studieavgiften för hela kursen är 10.000 kronor inklusive moms (8.000 kronor exklusive moms). I avgiften ingår visst studiematerial under lektionerna. Illustrationskursen är inte studiemedelsberättigad.

DIPLOM

Alla elever erhåller diplom efter godkänd närvaro och arbetsinsats.

Frågor

Du är välkommen att kontakta oss inför din ansökan. Vi besvarar gärna dina frågor och vägleder dig.

Maila till info@forsbergsskola.se eller ring 08-6523940 (helgfri vardag kl 9-17).

Ansök här
Skriv ut sidan