Illustration distans

Ansök senast: Anmälan sker löpande
Kurslängd: 6 Brev

INTRODUKTION

Forsbergs distanskurs i illustration är en utbildning på distans som vänder sig till dig som vill utveckla din talang och skapa arbetsprover. Övningarna utmanar kursdeltagaren att redan i första brevet utveckla sitt eget maner mot ett kvalificerat tecknande. Kursbreven erbjuder en bredd av uppgifter, som motsvarar de uppdrag en professionell illustratör kan möta. Kursen passar både de med eller utan tidigare erfarenheter.

KURSSTART

Löpande kursstart.

KURSFAKTA

Kursen omfattar totalt 6 kursbrev. Breven innehåller information, exempel, tips och råd som kan inspirera samt uppgifter som ska lösas. Varje uppgift har olika svårighetsgrad. Du kan välja vilken av uppgifterna som passar dig bäst och du väljer själv svårighetsgrad i de olika breven. Elevernas lösningar från tidigare uppgifter redovisas. Beräknad arbetstid är cirka 2–6 timmar per vecka. Breven ska lösas inom cirka 2 veckor. Vi skickar breven via mail. Din lärare bedömer och returnerar dina lösningar tillsammans med personliga kommentarer. Efter kursen får du diplom och ett personligt omdöme på dina arbeten och din portfolio.

INNEHÅLL

Komposition, färg, skisstekniker, barnbok, bokomslag, portfolio & egen grafisk profil och redaktionell illustration.

ANSÖKAN

För att bli antagen till kursen ställs inga formella krav, däremot är antalet platser på kursen begränsat. Antagning sker i turordning. Ansökan görs genom vår anmälningsblankett online.

AVGIFT

Studieavgiften för hela kursen är 11.250 kronor inklusive moms (9.000 kronor exklusive moms). När du antagits bekräftar du din plats via mail, därefter faktureras kursavgiften. I avgiften ingår inte kostnader för material. Distanskursen är inte studiemedelsberättigad.

DIPLOM

Alla elever erhåller diplom efter godkänd arbetsinsats.

Ansök här
Skriv ut sidan

Sagt om kursen

"Det har varit en väldigt givande kurs och jag tackar för all feedback och bra idéer som jag har fått. Jag har vågat mig "outside the box", och tagit tag i delar jag inte varit så bekväm med förut."
"Tack för all feedback som jag fått under den här tiden! Det har gett jättemycket och jag känner att jag har utvecklas! Faktiskt så har jag fått ett illustrationsuppdrag!"