Vår filosofi

Forsbergs Skolas målsättning är att utbilda de mest eftertraktade och nyskapande kreatörerna inom reklam, copywriting, spel  och grafisk design. Fokus ligger på ”Learning by doing”, en pedagogik som går ut på att elever inte bara ska kunna skapa utifrån de förutsättningar som finns, utan också kunna tänka framåt och utanför ramarna. Vi tror på att med respekt för elevernas personlighet, utbilda nya kreatörer i en trygg miljö som uppmuntrar konstnärlig frihet.

Vår ambition är att engagera de absolut bästa, mest spännande kreatörerna i branschen som lärare och ge eleverna de bästa förutsättningarna för ett framgångsrikt yrkesliv. Metoderna kan växla precis som samhället i övrigt. Det enda vi alltid värnar om är att vi brinner för vad vi gör och får eleverna att göra detsamma. Som Bob Dylan sa: ”The only thing you can do is to inspire, thats all.”