No image

Peter Sellberg

Art director/grafisk designer. Examen från Forsbergs skola 1999. Har arbetat i London som AD på Mother, grafisk designer på SEA Design och Winkreative. Driver Sellberg Design sedan 2004.

Magnus Frederiksen

Grafisk designer och illustratör. Driver byrån Glafisk design och arbetar som lärare på olika designskolor. Jobbat på SCB, Edison reklam och Falck & Co som grafisk formgivare.
Hampus Hedelius

Creative Director. Utbildad på Stockholms Universitet i marknads-
föring, SOCH RMI-Bergs och Forsbergs Skola. Art Director och Creative Director på Hello and Friends AB. Undervisar i reklam och design.

Sören Bondesson

Författare och lärare i litterär gestaltning. Har gett ut böcker inom olika genrer som lyrik, kriminal-
romaner, novellsamling och fakta. Skrivit radiodramatik. Undervisar i litterärt skrivande.

Anja Palmgren

Färg- och konstpedagog. Fil.Kand. Arbetar som färgkonsult, projektledare och textilformgivare i eget företag. Undervisar i färglära, screentryck och konst.

Loffe Palmgren

Text-och retorikkonsult. Fil.Kand. Arbetar som språkkonsult, föreläsare och utbildare i eget företag. Undervisar i retorik, text, litteratur och lingvistik.

Ola Gustafsson

Chefsillustratör på Polar Fish Books. Illustratör och grafisk formgivare sedan 1996. Utbildad vid Nyckelviksskolan och på Forsbergs distanskurser.

Patrik Qvist

Bildkonstnär med arkitektutbildning och arbetar med olika media.
Ritat och formgivit utställningen ”African Masterpieces” på uppdrag av SMVK.

Ida Kriisa

Konstnär och lärare i olika konstämnen som konsthistoria, samtidskonst, contemporary practice, illustration, måleri etc. Är ansvarig för illustrationskursen på Forsbergs.

Jessica Johansson

Copywriter, skribent och har en blogg med många läsare. Hon har erfarenhet av att skriva i en mängd olika tidningar, jobba på reklambyrå, och romandebuterade 2013. Undervisar i skrivande och copy på Forsbergs skola sedan 2013, och är ansvarig för distanskursen i copywriting. Hon brinner för att illustrera, skriva, sociala medier och litteratur.

Embla Sue Panova

Copywriter och varumärkesstrateg som under sina 16 år i branschen även har lyckats tråckla till barnböcker och serietidningsmanus.

Klara Lindberg

Creative/Art Director. Examen från Forsbergs skola och Interactive Art Director programmet på Hyper Island. Verksam i New York och har bland annat jobbat som AD på BBH NY och 72andSunny NY. Är sedan 2016 frilans med bas i USA. Undervisar i reklam, koncept och kreativitet.
Stina Löving

Jobbar som copywriter på Åkestam Holst Promenad och har bred erfarenhet inom reklam. Gick ut Forsbergs Skola 2005. Undervisar i kreativitet, reklam och koncept. Är även utställd poet och driver välgörenhetsprojekt.
Leo Norgren

Grafisk formgivare. Examen från Forsbergs skola 1998. Även utbildad vid Berghs School of Communication, Konstfack och Kungl. Konsthögskolan. Art Director & designer på Base Design i Bryssel och på Electrolux Industrial Design Center. Driver egen verksamhet med fokus på uppdrag inom kulturfältet.

Daniela Juvall

Grafisk formgivare, art director och kommunikationsstrateg. Driver egen studio med fokus på kultur- och samhällsorganisationer och jobbar som art director på Stiftelsen Expo. Daniela har en kandidatexamen i Medie- och kommunikationsvetenskap och är utbildad i visuell kommunikation på Berghs School of Communication.
Julius Olofsson

Utbildad inom manus och speldesign och har jobbat inom marknadsföring/media/spel i över 10 år. Lång erfarenhet från att skriva och har jobbat som game writer, copywriter samt reporter/journalist. Bland annat jobbat för Starbreeze Studios, Resolution Games, Kiwi Inc och Fabrication Games. Har även flera hyllade egna spel bakom sig.

Henrik Hallberg

Designer/designstrateg, utbildad på Forsbergs skola.Har mer än 20 års erfarenhet av att driva designbyråer i England, Finland & Sverige.Designer, Creative director och designstrateg på  bl a på Design Bridge, The Brand Union, Identityworks, McCann och Neumeister.

Marcus Gärde

Grafisk formgivare med fokus på typografi och företagsidentiteter. Utbildad på Berghs och Forsbergs. Undervisat inom typografi sedan 2003 på Forsbergsskola. Han är författare till två böcker inom typografi och har även jobbat som Creative director på designbyrån Bold. Huvudlärare i typografi på dagskolan.