Copywriting kvällskurs

Kursstart: 22 februari 2024
Ansök senast: Löpande
Kurslängd: 8 Kvällar

Hur skriver man för att övertyga? Vad gör en copywriter?

Kvällskursen Copywriting är för dig som kanske står i begrepp att välja yrkesbana inom marknadsföring, reklam och kommunikation. Här får du under handledning av yrkesverksamma skribenter pröva olika former av marknadsanpassat och kreativt skrivande. Kursen syftar till att ge insikt och grundläggande kunskap i konsten att skapa kommunikation som når rätt målgrupp och som får avsedd effekt.

Diplom efter avslutad kvällskurs är meriterande för ansökan till dagskolan. Lärarna är alla yrkesverksamma och undervisar på dagskolan. Mikael Rosén, copywriter och författare, är kursansvarig.

KURSFAKTA

Vi möts en kväll i veckan, torsdagar mellan 18.00–20.30 under åtta tillfällenTonvikten ligger på idéarbete och det kreativa skrivandet. Det går bra att arbeta med den utrustning du har tillgång till. Förutom angiven studietid får du räkna med 2-5 timmar självstudier per vecka.

INNEHÅLL

Budskapets grunder. Dispositionsmodeller. Målgruppsanpassning. Copywriting för webb och sociala medier. Argumentation. Reklamkampanjer, annonser och kanalanpassning. Kreativa kommunikationslösningar, varumärkesstrategi, positionering, koncept och copyplattform. Storytelling, dramaturgi, presentationsteknik och berättarteknik.

Ansökan

Du ansöker genom att fylla i vårt ansökningsformulär. För att bli antagen till kursen ställs inga formella krav, däremot är antalet platser på kursen begränsat. Om du får ett antagningsbesked och vill tacka ja, så betalar du en anmälningsavgift på 500:- för att bekräfta din plats. Du kan betala via BG. 5441-4677 eller Swisha beloppet till 123 351 18 39, summan dras senare av från slutfakturan som ska vara betald senast 10 dagar innan kursstart.

Avgift

Studieavgiften för hela kursen är 10.000 kronor inklusive moms (8 000 kronor exklusive moms). I avgiften ingår visst studiematerial under lektionerna. Hela avgiften betalas innan kursstart. Kursen är inte studiemedelsberättigad.

Diplom

Alla elever erhåller diplom efter godkänd närvaro och arbetsinsats.

Frågor

Du är välkommen att kontakta oss inför din ansökan. Vi besvarar gärna dina frågor och vägleder dig.

Maila till info@forsbergsskola.se eller ring 08-6523940 (helgfri vardag kl 9-17).

Ansök här
Skriv ut sidan

Sagt om kursen

"Kursen blev början på en helt ny karriär för mig. Tack så mycket!"
"Jag fick en bra förståelse för vad det innebär att vara copywriter och tänker söka till heltidsutbildningen."