GRAFISK DESIGN/REKLAM LÅNG

Ansök senast: Löpande
Kurslängd: 16 Kvällar

INTRODUKTION

Forsbergs Skolas långa kvällskurs i grafisk design/reklam vänder sig till dig som vill arbeta med grafisk design och reklam i framtiden. Här får du möjlighet att arbeta fram en portfolio med exempel på olika design- och reklamuppgifter, även arbetsprover för att söka in till heltidsutbildningen. Det är en gedigen utbildning för dig som vill utveckla din kreativa begåvning med verktyg för att gå vidare inom yrket. Diplom efter avslutad kvällskurs är mycket meriterande för ansökan till heltidsutbildningen. Lärarna är alla yrkesverksamma och undervisar också på heltidsutbildningarna.

Kursen kan ta emot sökande med tidigare erfarenhet

KURSFAKTA

Vi träffas en kväll i veckan, torsdagar mellan 18.00–20.30, under två terminer, 16 tillfällen. Grundläggande datorvana krävs. Vid kursstart delas hela kursschemat ut samt ett kompendium med information, exempel och de uppgifter som kursen innehåller. Tonvikten läggs på idéarbete och det kreativa skapandet men på en mer avancerad nivå än Basic. Här får du arbeta med större designprogram och mer komplexa trycksaker samt kommunikation i olika medier. Du skapar unika arbetsprover som kan ta dig vidare till en heltidsutbildning eller ge nya uppdrag i din verksamhet. Visst arbetsmaterial under lektionstid står skolan för. Förutom angiven studietid får du räkna med 2-5 timmar självstudier per vecka. Kursen avslutas på våren med en utställning på skolan.

INNEHÅLL

Kreativt tänkande, idéarbete och kreativt processarbete. Grafisk design, layouttillämpningar, reklamkampanjer, användning av AI inom reklam, creative med AI, posterdesign, bokomslag, illustration, förpackningsdesign, konceptdesign, rörlig marknadsföring/design samt rörlig grafiskdesign.

ANSÖKAN

Anmäl dig här. För att bli antagen till kursen ställs inga formella krav, däremot är antalet platser på kursen begränsat. Om du får ett antagningsbesked och vill tacka ja, så betalar du en anmälningsavgift på 500:- för att bekräfta din plats. Du kan betala via BG. 5441-4677 eller Swisha beloppet till 123 351 18 39, summan dras senare av från slutfakturan som ska vara betald senast 10 dagar innan kursstart.

AVGIFT

Studieavgiften för kursen är 18 000 kronor ink moms. 14 400 kr ex moms. I avgiften ingår visst material som används under lektionstid. Kursen är inte studiemedelsberättigad.

DIPLOM

Alla elever erhåller diplom efter godkänd närvaro och arbetsinsats.

Ansök här
Skriv ut sidan