städa gatorna

Studenter vill uppmana alla att städa gatorna – tillsammans

Skulle du orka städa gatorna i din stad i en timme – om du visste att många människor världen över också gjorde det samtidigt? Det vill fyra av våra studenter uppmana dig att göra den 23 mars kl. 15-16.

Uppgiften var att komma på 100 idéer på hur studenterna skulle kunna engagera folk i klimatfrågan. Därefter skulle de välja en av idéerna och jobba vidare på den. Efter en förmiddags brainstorming hade gruppen – som bestod av Antonella, Erik S, Wilhelm och Julia – 100 idéer och valde att vidareutveckla Spring cleaning.

Det är ett globalt och öppet event med syftet att se skillnad på gatorna och trivseln i den offentliga miljön. Dessutom hoppas de att detta genererar ett större engagemang hos folk. Hur mycket skräp kan man plocka upp under en enda timme och hur mycket skillnad blir det efteråt?

Nu vill de uppmana alla att sprida eventet och delta i städdagen i slutet av mars. Visst är du med?