cannes

Student nominerad till prestigefull utbildning i Cannes

Cornelia Batalow i Grafisk design och reklam-tvåan har blivit nominerad till den prestigefulla utbildningen Roger Hatchuel Academy i Cannes. Vi gratulerade henne och ställde några frågor.

Hej Cornelia och grattis till nomineringen, berätta mer!

– Tack! Det är en utbildning som Cannes Lion anordnar för studenter som pluggar kreativa utbildningar världen över. Den pågår i fyra dagar under själva Cannes Lion-festivalen.

Vad ser du mest fram emot ifall du får åka?

– Jag är en av tre nominerade i Sverige och en blir utvald att åka. Om jag blir en av dem så ska det bli väldigt kul att gå på föreläsningar med eliten inom kommunikation och marknadsföring. Det skulle vara svincoolt! Träffa nya människor och knyta kontakter internationellt är inget fel det heller.

Vad inspireras du av i din roll som AD och digital kreatör?

– Jag inspireras av utmaningar och att knäcka nöten med smart kommunikation som berör eller ger reaktioner.

I vår går du ut skolan – vad vill du göra sedan?

– När jag började på Forsbergs var jag helt hundra på att jag ville bli Art Director, men nu har jag mer glidit in på produktion och animation. Drömjobbet hade varit Art Director och att producera, till exempel i form av digital kreatör.

Här finns Cornelia på Instagram och här är hennes hemsida.