Vårskriket – en vårmarknad av Forsbergs skola

Forsbergs skola presenterar Vårskriket, en vårmarknad där känslor och hopp står i fokus. På Forsbergs tar sig elevernas känslor, deras vårskrik, uttryck i kreativitet, i design, text och form, något de nu får möjlighet att visa upp.

– Det har varit ett utmanande år där känslorna, höga som låga, varit överväldigande för många. Av den anledningen känns konceptet för vårmarknaden högaktuellt. Vi vill se en marknad som frambringar både glädje och hopp. Vårskriket är startgropen för en ljusare vår, säger Elsa Burén, Art Director i projektgruppen och student på skolan.

Allt som säljs är tillverkat av eleverna själva och marknaden går av stapeln den 28 april kl. 12-19 i Forsbergs trädgård på Skinnarviksringen 6.

– Våren börjar på riktigt när Forsbergs vårmarknad har premiär. Kom förbi Forsbergs trädgård för att skrika ut din glädje, säger Attila Kiraly, Creative Director på Forsbergs skola.

För den nyfikne är det redan nu möjligt att besöka vårmarknadens hemsida, varskriket.se. Där kan du läsa mer om marknaden och kika på studenternas kreationer. Du har även möjlighet att förbeställa de saker du gillar, för att sedan hämta upp dem på den fysiska marknaden.