Forsbergs examensutställning 2021 – Progression

Forsbergs skolas avgångselever ställer ut om progression

Välkommen till årets utställning där progression möter moderna uttryck. Skolan lämnade en öppen brief till eleverna i vintras. Temat skulle handla om “progression ” och fick tolkas fritt.

Eleverna har sedan i oktober i fjol haft undervisning hemifrån. En tuff övergång och oviss tid att vara kreativ i. Rådande pandemi har samtidigt gett skolan tekniska fördelar och flexibilitet som uppskattats av eleverna. En försmak på den kommande karriären där mediebruset konstant förutsätter nya former av kreativ rymd.

Studenter på Forsbergs Skola har tagit fram identitet och formspråk för utställningen.

“Utställningen fångar tillståndet av progression, kreativitet och tid och rum genom att understryka de element vi tenderar att glömma”, säger Oskar Huberhoff, designansvarig.

Den 27 maj öppnar utställningen – Progression. En utställning där varje form, process, tanke och individ har sin egna berättelse. En berättelse som är i konstant förändring.

Utställningen går att ta del av i Kungsträdgården och digitalt:

www.progression.gallery