Pia Forsberg

Grafisk formgivare och illustratör. Erkänd bokomslagsformgivare. Utbildad på Beckmans och har arbetat som bokformgivare och illustratör i eget företag. Nyskapade pocketboksformgivningen och formgav under 80- och 90-talen över 2.000 bokomslag. Pia har även formgivit logotyper, bl.a. för Månpocket. Varit verksam som lärare på Beckmans. Är rektor och lärare vid Forsbergs Skola sedan dess grundande 1991.

Pelle Lindberg

(1940–2006), art director och konstnär. Arbetade som AD på flera stora annonsbyråer som Hera Information och Falk & Pihl/DDB. Pelle erhöll flera guld- och silverägg och har även suttit i juryn vid ett flertal stora tävlingar bl.a. vid Rizzoli European Awards. Han var också en legendarisk huvudlärare och rektor på Beckmans Skola under 70- och 80-talen. Efter hans bortgång våren 2006 instiftades Pellestipendiet på Forsbergs Skola.

Vidar Forsberg

(1921–1992), grafisk formgivare. En av 1900-talets främste bokformgivare och typografer. Arbetade som konstnärlig ledare på Bonniers innan han startade sin egen Studio på 60-talet. Till hans större verk som bokformgivare hör Den Svenska Historien i tio delar (Bonnier 1966–68). Vidar tilldelades Leipzigmässans guldmedalj 1969 för förtjänstfullt bokarbete. Han har formgivit logotyper som bla. Skandia och Svenska institutet.

Karl-Erik Forsberg

(1914–1995), bokkonstnär, kalligraf och hovgrafiker. Världsbekant främst genom sitt typsnitt Berling Antikva (1951). Han har formgivit flera välkända företagslogotyper som Volvo, Kungliga biblioteket, Sveriges radio och Stockholms Universitet, och även Kungens, samt flera övriga i kungafamiljens monogram. Han utgav också flera böcker: Exlibris, monogram och andra märken (1981) och Mina bokstäver (1983), Vandring bland bokstavsformer (1992) m.fl. På sin 75-årsdag 1989 instiftade han Berlingpriset, som sedan 1991 årligen delas ut till en svensk grafiker.