FORSBERGS HYLLAR @SWEDEN

Sedan en månad tillbaka har eleverna tagit över Forsbergs skolas officiella Twitterkonto. Varje vecka twittrar en ny elev om livet på skolan. Initiativet är en hyllning till PR-kampanjen Curators of Sweden, där vanliga svenskar får göra sin röst hörd genom Sveriges officiella Twitterkonto. Syftet är att ge en mer nyanserad bild av livet på skolan. Eleverna twittrar inte bara om reklam och design, utan även om sena timmar på skolan och mer personliga ämnen som stress och framtidsångest.
Initiativet togs av eleverna själva, något som skolans ledning välkomnade.

– Forsbergs är en liten och familjär skola, säger Sandra Burman som läser andra året som copywriter. Inget är strikt toppstyrt utan eleverna har mycket makt över sin utbildning. Vi vill att den känslan ska genomsyra hela skolans kommunikation. Istället för att marknadsföra något så abstrakt som en skola så lyfter vi fram människorna som går här.