klimatångest

PRESSMEDDELANDE: Julmarknad mot klimatångest

Dämpa din klimatångest! Forsbergs skola presenterar konceptet Re:giving för årets julmarknad. Allt på marknaden kommer vara gjort av återbrukat material i år – och kosta max 100 kronor styck. Marknaden äger rum den 8 och 9 december kl. 11-17 på Brännkyrkagatan 98 vid Zinkensdamm.

– Jag tror att man måste göra något åt överkonsumtionen. Det är inte hållbart och man får klimatångest när man ser julskyltning redan i oktober. Här vill vi göra något annat, säger Frida Romare som är med i projektgruppen.

Förutom att produkterna som säljs kommer att genomsyras av hållbarhet och eftertanke, så går även all vinst från fika-försäljningen till välgörande ändamål. Studenterna vill sätta en ny prägel på vad julen innebär. De vill uppmärksamma att vi lever i en tid då vi inte kan fortsätt konsumera som vi har gjort hittills. Tillsammans kan vi skapa en ny värld som handlar om att reparera, återskapa och ge tillbaka.

– Jag ser fram emot att handla julklappar med gott samvete, säger rektor Pia Forsberg.

Kontakt:
Frida Romare, 0730865983
frida.romare@student.forsbergsskola.se

Forsbergs skola är en reklam- och designskola i Stockholm med målet att utbilda kreatörer för en värld i ständig förändring. Skolan utbildar i Game Art, Game Design, Copywriting och Grafisk design och reklam.