PRESSRELEASE: Framtidens kreatörer tolkar staden på examensutställning

Forsbergs Skola har sin årliga slututställning för avgångseleverna i samband med Stadsmuseets nyöppning.

I och med detta har skolan valt att ha “staden” som tema på utställningen. Man kommer att ta del av en typ av stadsvandring i Stadsmuseet – på ett och samma ställe kommer besökarna att uppleva stadens stadsdelar, människor i staden, ensamhet och utsatthet. Självklart i olika kreativa format.

Skolans rektor Pia Forsberg ser fram emot årets utställning med en avgångsklass som hon beskriver som ett gäng nyskapande och modiga kreatörer. Temat är aktuellt för just dessa elever.

– Vi får ta del av olika aspekter och reflektioner på temat Staden från den unga generationen som snart kommer att arbeta i en bransch som påverkar och speglar sin omvärld. Tänkvärt, konstnärligt och med humor, säger Pia.

För mer information om Forsbergs slututställning kontakta skolan på wilhelm.nordlander@student.forsbergsskola.se och info@forsbergsskola.se

Information om utställningen:

Öppettider:
Vernissage 23 maj kl. 17-20
24 maj kl. 12-18
25 maj kl. 10-16
Adress:
Peter Myndes backe 3, Stockholm. T-bana Slussen.

Forsbergs Skola är en skola inom reklam och kommunikation i Stockholm med utbildningar inom copywriting, grafisk design & reklam, game art och game design.

Självklart kommer du kunna följa elevernas examensprojekt både här i bloggen samt på Facebook och Instagram. Hoppas att vi ses om några veckor!