FORSBERGS HYLLAR @SWEDEN
Postat: 29.03.12Sedan en månad tillbaka har eleverna tagit över Forsbergs skolas officiella Twitterkonto. Varje vecka twittrar en ny elev om livet på skolan. Initiativet är en hyllning till PR-kampanjen Curators of Sweden, där vanliga svenskar får göra sin röst hörd genom Sveriges officiella Twitterkonto. Syftet är att ge en mer nyanserad bild av livet på skolan. Eleverna twittrar inte bara om reklam och design, utan även om sena timmar på skolan och mer personliga ämnen som stress och framtidsångest.
Initiativet togs av eleverna själva, något som skolans ledning välkomnade.
– Forsbergs är en liten och familjär skola, säger Sandra Burman som läser andra året som copywriter. Inget är strikt toppstyrt utan eleverna har mycket makt över sin utbildning. Vi vill att den känslan ska genomsyra hela skolans kommunikation. Istället för att marknadsföra något så abstrakt som en skola så lyfter vi fram människorna som går här.
FORSBERGS DOMINERAR IGEN
Postat: 26.03.12Under mars månad har både Framtida Uppslag och 48H gått av stapeln, och resultaten blev vinst i båda.
Framtida Uppslag vanns utav Magnus, Simon och Anton.
Och nu i helgen vart det även ett storslam på 48h där Forsbergare tog hem alla priser: 2 guld, silver och brons.
Vinnande Bidrag: Magnus Ekbladh, Copywriting 2
Andraplats: Rebecka Kockgård, Copywriting 1
Tredjeplats: Martin af Ekenstam, Grafisk Design 2
Digital Vinnare: Martin af Ekenstam, Grafisk Design 2
2012-02-21
Seger i Guldlådan
Grattis Christian Odelmalm i Copywriting 2, som tog hem segern Guldlådan.